Valikko Sulje

Koronatiedote

Koronavirustiedote [päivitetty 14.3.2020]

Kuoron hallitus on kokoustanut koronavirustilanteesta ja tehnyt päätöksiä kuoron toiminnalle keväälle 2020.

Kuoron hallitus perustaa päätöksensä Suomen hallituksen, THL:n ja Itä-Suomen yliopiston ohjeisiin. Erityisesti kuoroamme koskee ohjeistus siitä, että ei-välttämätöntä useamman henkilön harrastustoimintaa tulee välttää. Itä-Suomen yliopisto on linjannut, että yli 10 henkilön kokouksia tai kokoontumisia ei järjestetä. Itä-Suomen yliopiston edustuskuorona haluamme seurata yliopiston virallisia linjoja ja noudattaa rajoituksia.

Olemme päättäneet perua kuoroharjoitukset ainakin maaliskuun loppuun asti. Lisäksi muita kuoron tapahtumia on peruttu. Emme myöskään järjestä kevätkonserttia.

Kuoron hallitus haluaa korostaa, että päätöksiä ei ole tehty paniikissa eikä paniikkiin ole meidän mielestämme edelleenkään syytä. Tällaiset rajoitukset palvelevat mielestämme kuitenkin erityisesti niitä, jotka kuuluvat riskiryhmiin. Haluamme tehdä vastuullisia päätöksiä, jotka huomioivat paitsi kuorolaisten, myös heidän läheistensä terveyden.

Kuoron toiminta jatkuu kuitenkin keväälläkin mahdollisuuksien mukaan.

Tilanne päivittyy koko ajan ja kuoron hallitus seuraa viranomaisten ajankohtaisia ohjeita ja kieltoja, ja tekee niiden pohjalta tarvittaessa uusia päätöksiä.

fiSuomi